|

Reuters: Ex-Putin’s wife has a million-dollar business

Photo: peoples.ru Lyudmila Putin (Shkrebneva) is suspected of fraud

The newspaper conducted an investigation into property deals in Moscow.

The publication Reuters claims that the lease of the premises in the House of Volkonsky on Vozdvizhenka street in Moscow can bring patronized by Lyudmila Skrebneski Fund and of the company she owns more than $3 million a year.

Only one Bank VTB, which occupies the building premises with a total area of 3 thousand square meters, annually pays over $2 million.

All of this money, according to the Agency, renting gets a large part of the House of Volkonsky and give the room subtenants company Meridian, which is 99% owned by the company Interlabservis. Its owner is listed, a certain Lyudmila Shkrebneva, a full namesake of the former spouse of the President of Russia Vladimir Putin (Shkrebneva – her maiden name) .

Documents to prove the fact that the controlling Meridian Lyudmila Shkrebneva and ex-wife of Putin one and the same person, Reuters failed.

“But the other connection, besides the name, indicate that the former first lady and owner of Interjurservice, is one and the same person”, – is spoken in the message of Agency.

The owner of the House of Volkonsky is the Foundation Center development interpersonal communications (CRMC), before 2009 known as the Center of Russian language development. As Lyudmila Putina, first lady of the Russian newspaper wrote that “directs the Center for the development of the Russian language”, and she herself in an interview, did not deny its close proximity to the facility.

Reuters also notes that the CEO of Interjurservice in 2007 Olga was He who headed simultaneously the Board Center of Russian language development. According to the Russian media, He and the sister Lyudmila Putina. Also among the founders of Interjurservice appears Tatiana Shestakova, the wife of a former sparring partner of Putin, Vasily Shestakov.

What is the amount annually lists CRMC Meridian, Reuters could not figure out – in the copy of the lease, which was read by the correspondent of the Agency, the amount of payment was hidden.

Reporting missing and on the website of the Ministry of justice. The representative of the Ministry told Reuters that CRMC, in violation of the provisions of the law On noncommercial organizations, 2010, does not publish on the Internet or mass media annual reports on its activities, in connection with which the Fund issued a warning.

Annually in the House of Volkonsky handed Gorky award books nominees publishes publishing Bookscriptor, which is headed by Arthur Ocheretnaya, whom the media have previously referred to the alleged new husband Lyudmila Putina.

We will remind, earlier it was reported that the media found in France Villa new husband Putina.

The ex-wife of Putin’s media was suspected of fraud

Leave a comment

Confirm that you are not a bot - select a man with raised hand: